Jeśli nie widzisz plakatu kliknij

Regulamin konkursu

Odpowiedzialne: 

Weronika Makowska - nauczyciel przedmiotów zawodowych na kierunku technik grafiki i poligrafii cyfrowej,  weronika_makowska@zsp6siedlce.pl 

Anita Fatyga - nauczyciel przedmiotów ogólnokształcących - j. angielski, anita_fatyga@zsp6siedlce.pl

 

O konkursie w mediach:

 https://www.eska.pl/siedlce/wiosna-w-obiektywie-konkurs-dla-mlodych-pasjonatow-fotografii-aa-NauR-DSiW-5fGm.html

https://www.tygodniksiedlecki.com/t60271-rusza.konkurs.fotograficzny.htm

 

 

plakat fox2021

   

piatekStresu doświadczamy, gdy sytuacja stawia przed nami duże wymagania, a my nie wiemy, co zrobić, nie jesteśmy pewni swoich możliwości, sądzimy, że mamy nie dość wiedzy, umiejętności czy siły na to, by sobie z nią poradzić. Takich sytuacji stresowych nie da się w życiu uniknąć.  W różnym stopniu jesteśmy obciążeni przeżywaniem sytuacji trudnych. Próbujemy sami radzić sobie w sytuacjach trudnych.

Nie da się żyć w ciągłym stresie i pośpiechu, ponieważ ani ciało, ani umysł nie są w stanie długo przebywać w stanie podwyższonej aktywności. Potrzebny im odpoczynek, relaks i zdrowy sen. Jeżeli nie odpoczywamy dostatecznie, zużywa się za dużo energii, a w miarę upływu czasu spada wydajność. Jednak świat, w którym żyjemy skłania do ciągłej rywalizacji, przez co nawet jeśli czujemy, że należy nam się odpoczynek, nie umiemy go sobie zapewnić.

 

 

 

Ćwiczenie różnych technik relaksacyjnych (trening autogenny) czy uprawianie sportu, nie pomoże, jeśli nie zapewnisz sobie krótkiej chwili odpoczynku w ciągu dnia.

Trudno jest przestać myśleć o zmartwieniach, które ciągle przepływają przez Twój umysł. Dzieje się tak między innymi dlatego, że tak naprawdę nie umiesz odpoczywać. Czy pamiętasz dzień, kiedy twój telefon nie zabierał całej Twojej uwagi? Kiedy ostatni raz udało Ci się zrobić coś, co naprawdę lubisz?

Nie musisz jechać na wakacje, żeby odpocząć. Prosty weekend, dzień lub kilka godzin wystarczy, żeby oderwać się od otaczającego zgiełku, w którym łatwo można poczuć się jak w pułapce. Problem polega na tym, jak spędzasz wolny czas. Czy na pewno umiesz się wyłączyć?

Zaplanuj dzień, wieczór lub godzinę odpoczynku, relaksu i zdrowego snu. Po tygodniu intensywnej pracy i nauki, Zasługujesz na to...

Odłóż telefon!

Posłuchaj ulubionej muzyki!

Zrób sobie relaksacyjną kąpiel!

Poczytaj ulubioną książkę!

Zrób to na co masz ochotę!

Pobądź sam!

Lub po prostu nie rób nic!

 

Korzyści płynące z odpoczynku:

  • Rozjaśnia umysł
  • Uwalnia negatywne emocje
  • Pomaga regenerować siły
  • Skłania do działania
  • Ułatwia podejmowanie trudnych decyzji
  • Pobudza do kreatywności
  • Wycisza
  • Niweluje stres
  • Uwalnia endorfiny – hormony szczęścia

Jeśli pozwolisz sobie na prawidłowy odpoczynek, wydajność Twojej pracy wzrośnie. Poczujesz przypływ energii i optymizmu każdego dnia. A jeśli wrócisz do swojej rutyny i zaczniesz odczuwać wyczerpanie, będzie to oznaczać, że tak naprawdę się nie odpoczywasz.

Istnieją specjalne techniki pozwalające dość szybko i skutecznie uzyskać efekt spokojnego ciała i wyciszenia psychicznego. Jedną z nich jest trening autogenny. Istotą tej metody jest uzyskanie stanu poczucia rozluźnienia, spokoju, a w efekcie odprężenia.

A oto krótki TRENING AUTOGENNY, spróbuj:

Wybierz ciche, ciepłe i odosobnione miejsce. Może być lekko zaciemnione. Połóż się wygodnie z lekko uniesioną głową (na poduszce), nogi swobodnie wyciągnięte, ręce ułożone wzdłuż ciała. Oczy zamknięte.

Instrukcja nr 1

Leż spokojnie, wolno i równo oddychaj. Skoncentruj się na swojej dominującej ręce. Spróbuj poczuć jaka ona jest ciężka. Słuchaj oddechu. Jest spokojny i równy. Twoja dłoń jest coraz cięższa, a ten ciężar przenosi się na całą rękę. Przedramię i ramię są coraz cięższe i spokojne. Spokojne tak jak ty. Czujesz jak ciężar ogrania drugą rękę. Najpierw dłoń, później przedramię i ramię. Cała druga ręka jest ciężka i spokojna. Oddychaj wolno i spokojnie.

To samo robimy z nogami i stopami

Instrukcja nr 2

Całe ciało jest ciężkie, spokojne i rozluźnione. Oddech równy i spokojny. Czujesz miłe ciepło, które przechodzi przez głowę, ramiona, ręce, dłonie, tułów, nogi i stopy. Oddychaj spokojnie i odczuwaj ciepło płynące po całym ciele. Jesteś spokojny, rozluźniony i czujesz ciepło.

Instrukcja nr 3

Leż spokojnie. Czujesz, że ciało jest ciężkie i ciepłe. Oddychaj równo i bez wysiłku. Jesteś odprężony, wypoczęty i wyciszony. Do prawej ręki wraca siła. Spróbuj poruszać palcami i dłonią. Unieś rękę do góry. To samo zrób z lewą ręką. Poruszaj stopami. Weź głęboki oddech. Przeciągnij się. Zegnij nogi. Usiądź.

Taki trening powinien trwać około 20 minut.

Żródło: www.pieknoumyslu.com, Poradnik dla realizatora programu “Stres pod kontrolą”.

Plakaty graficzne zostały przygotowane przez uczniów z klasy 2ap i 2ag, kierunku technik grafiki i poligrafii cyfrowej na tydzień profilaktyki i promocji zdrowia pod opieką  p.R.Orzeszek i p.W.Makowskiej.

Z pozdrowieniami M.Łopuska - pedagog szkolny

piatek

 

   
© 2020 Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 im. gen. Józefa Bema w Siedlcach

Logowanie

   

U 50 N 50 S 50