Cele pracy wychowawczej:

  • wychowanie obywatelskie i patriotyczne,
  • wychowanie do pracy – zaangażowanej i twórczej,
  • kształtowanie prawidłowych postaw życiowych: szacunku w stosunku do drugiego człowieka, otwartości, uczciwości, sprawiedliwości,
  • kształtowanie odpowiedzialnych postaw, objawiających się tym, że:
    - wiem, co robię,
    - znam cel działania,
    - przewiduję efekty działania,
    - przyjmuję i ponoszę konsekwencje działania,
  • wychowanie ku samowychowaniu: praca nad sobą, samopoznanie, samoocena, samokontrola,
  • rozwijanie dociekliwości poznawczej ukierunkowanej na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna,
  • wychowanie religijne i światopoglądowe,
  • działania w kierunku odkrywania przez uczniów wartości, uzewnętrzniania ich i postępowania zgodnie z nimi,
  • wychowanie zdrowotne i profilaktyka uzależnień,
  • wychowanie społeczne – przygotowanie do pełnienia ról społecznych,
  • wychowanie prorodzinne przygotowujące do odpowiedzialnego pełnienia przyszłych ról małżeńskich i rodzicielskich.

Przewidywane rezultaty pracy wychowawczej – model absolwenta

  • postawa względem drugiego człowieka – życzliwość, uczciwość, szacunek dla innych, szczególnie dla starszych oraz dla samego siebie, kształtowanie postawy altruistycznej,
  • postawa patriotyczna i społeczna – miłość i szacunek do Ojczyzny, patriotyzm w tradycji i praktyce życia codziennego, troska o dobro społeczne, rozwijanie samorządności i odpowiedzialności za losy kraju,
  • postawa wobec pracy – zrozumienie wartości solidnej i sumiennej pracy, jako środka do osiągnięcia wysokiego poziomu wiedzy i umiejętności na miarę własnych możliwości, motywacja i skuteczność w karierze zawodowej, w zgodzie z własnym sumieniem;
  • umiejętności komunikacyjne: komunikacja werbalna w języku polskim i w językach obcych; umiejętność poszukiwania i analizowania informacji; umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technikami komunikacyjnymi;
  • umiejętności interpersonalne i społeczne: umiejętność współpracy w grupie, w klasie, branie na siebie odpowiedzialności za wykonanie zadań; umiejętność ponoszenia konsekwencji; asertywność – wyrażanie opinii, obrona stanowiska, umiejętność rozwiązywania konfliktów;
  • umiejętności i dyspozycje psychologiczne: poczucie własnej wartości, samoświadomość, samodyscyplina, motywacja, elastyczność, dawanie sobie rady w sytuacjach trudnych i problemowych.

Źródło: Program Wychowawczy Szkoły

   
© ZSP6 Siedlce

Logowanie